Izmenjevalnica znanja: idejna zasnova revitalizacije Andragoškega centra Republike Slovenije v Ljubljani
Tamara Hostnik
-
Mentor
-
Študijski programiEnoviti magistrski študijski program druge stopnje Arhitektura (EMŠA)
-
Študijsko leto2023/24
V času hitro razvijajočih se tehnologij se družba spreminja in z njo se spreminja tudi izobraževanje. Novi pedagoški procesi skupaj z informacijskimi in komunikacijskimi tehnologijami (IKT) vplivajo na način dela in komuniciranja ter ustvarjajo nove zahteve po raznolikem in prilagodljivem prostoru, ki podpira aktivno učenje. Kakovostno zasnovan prostor namreč velja za tretjega učitelja in pomembno vpliva na spodbujanje in uspešnost učenja. Medsebojna povezanost teh treh dejavnikov na novo opredeljuje učni prostor 21. stoletja ter poudarja pomen socialne interakcije in prostorske povezanosti.
Razmislek o teh vrednotah se v magistrski nalogi odraža skozi prenovo in revitalizacijo poslovne stavbe Gradis, v kateri med drugim delujeta Andragoški center Republike Slovenije in Javni zavod Cene Štupar. Andragoški center se sooča s prostorsko stisko in programu neprilagojenimi prostori ter nezmožnostjo organizacije in oblikovanja prostora v skladu s sodobnimi učnimi metodami.
V magistrski nalogi se zato ukvarjam s predlogom prenove in revitalizacije obstoječega objekta preko katere želim z dozidavo in minimalnimi posegi v obstoječi objekt narediti prostor bolj povezan in prilagodljiv novim načinom dela. Poleg vsebin za uporabnike želim stavbo odpreti tudi navzven in na ta način popestriti socialno in kulturno-družbeno noto BTC-ja.
Novo predlagano izobraževalno središče s svojo oblikovno in programsko zasnovo poenoti vsebine za kulturne in izobraževalne namene ter ustvari sodobno učno krajino za delo in druženje. Z novimi javnimi prostori povezuje poslovno območje BTC-ja, kjer se nahaja obstoječi objekt, v odprt, prehoden in družbeno usmerjen javni prostor, ki podpira načela vseživljenjskega učenja.