Slovenska arhitektura 20. stoletja

  • Urna obremenitev
    • Predavanja
      30
    • Samostojno delo
      60
  • Jezik
    Slovenščina
  • Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
    Vpis v letnik.

Cilji predmeta so utrditi pojem prepoznavnosti moderne slovenske arhitekture

stoletja kot temelja narodne identitete in osnove za nadgradnjo tradicije
Ljubljanske arhitekturne šole ter seznanjanje s tekočo problematiko valorizacije
in varovanja. Povezujemo se z vsebinami in cilji mednarodne organizacije
DOCOMOMO (DOcumentation and COnservation of MOdern MOvement).
Vsebina predmeta se ukvarja z iskanjem odgovorov na vprašanja: Kaj je
Moderna? Zakaj se pojavi? Kdaj se pojavi? Kako uporabljamo besedo moderen?
Kaj je prostor? Kaj je čas? Kaj je bistvo ustvarjalnega procesa? Prizadeva si
predstaviti in pojasniti izvore in koncepte moderne arhitekture, poglavitna dela,
njihove avtorje, analizirati skupne značilnosti in razlike predvojnega in povojnega
modernizma v svetu in pri nas s poudarkom na spoznavanju domačih avtorjev in
družbeno-kulturnega konteksta v katerem so ustvarjali. Izpostavi fenomen in
značilnosti Ljubljanske arhitekturne šole v 20. stoletju, njena temeljna izhodišča
in vplivna območja. Na osnovi samega ustvarjalnega procesa in zakonitosti
nastajanja moderne arhitekture si prizadevamo izpostaviti problematiko njenega
vrednotenja ter na tej osnovi določiti smernice njenega varovanja. Predmet
združuje teorijo in zgodovino arhitekture z eksperimentalnimi pristopi in
kreativnimi praksami (n.pr. delavnica Igra z opeko, fotografija in video,
kompozicijske vaje v papirju po vzoru B-smeri, delavnice z glino in bakrom). V
zadnjem času se pri predmetu posvečamo predvsem raziskovanju prezrtih
primerov modernizma v regiji.